Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

KUDÜSTE EZAN SESLERİ

Ağladım.. ağladım göz yaşı keselerimde yaş kalmayana dek Kudüs'ü dinledim o gece yarısında, iyice anlayana dek...  Başım ağrıyor, kaşlarım ağırlaşıyor düşündükçe hali, Selahaddin'in niye gülmediği şimdi daha da belli... Her zerremle utanıyorum şu anki halimden, Benim imanım eksik mi Selahaddin'inkinden?  Anadolu'dan geçen Haçlılara niye dur dedi atalarımız? O zamanlar namusumuza ne güzel sahip çıkarmışız. Şimdi kim nerde ne yapıyor bizi hiç alakadar eder mi? Gerici değiliz biz ayol biraz modern olalım değil mi?  Lanet olsun bizi bu hallere düşürenlere! Dünya ile oyalayıp gözümüze perde çekenlere. Yazıklar olsun elbet, bu oyuna düşen bizlere de! Nasıl oldu da değiştik bu kadar kısa sürede?  KUDÜSTE EZAN SESLERİ YOK ama sesimiz çıkmıyor! Memnun muyuz halimizden, niye kimse uyanmıyor? Bu duruma sela gerek, bari Kudüs'te o okunsa, Ama doğru, onu okuyacak müezzin de maphusta...  Nasıl hesap vereceğiz o çetin sorgu gününde? Gözlerimizi yummadan kör olmuşuz yeryüzünde. Zal

MEZARIMDAKİ LALE


 

Bakışlarında yeşil ovalar 

Kahverengi dağlar, uzun uzun yollar

 Pespembe çiçekler yetişmiş teninde; 

Ben o sari sarı arılardan mıyım?



İlkbaharım, son yarim, 

Kıştan sonraki sevinçli halim

 sen şiir, ben şairin 

yanağındaki ben olsam, senin olsam



sonbaharda hüzün mu kalır

 aşkın beni benden alır 

güller yetiştirsek bağrımızda 

benim olsan, benle kalsan



Bülbülüm senin için söyler 

en candan en içli şarkısını 

Bülbülsüz neyim, neyleyim? 

Al! yine de sana olsun, senin olsun



Yüreğimi armağan etsem de 

Yarim bana varmayacak 

Baharımda aşkım yoksa Ruhum,

 bedenim gibi solacak

aşkın en acı meyvesi midir

 Kalbimin dallarında yetişen salkım salkım hüzün?

 Toprak olsam dahi 

Üzerimde yetişen lale sen olacaksın


Yusuf GÜÇLÜ 

Yorumlar

Popüler Yayınlar